İşte Çocuklar İçin Tatilde Sağlıklı Beslenme Önerileri

Okulların kapanması ile beraber bütün bir yıl hayali kurulan yaz tatili planları uygulanmaya başlandı. Ancak tatil söz konusu olunca pek çok koşulda farklılaşmalar da meydana geliyor. Hava değişimi, sıcaklık farkı ve uzayan gündüz süreleri özellikle çocukların beslenme alışkanlıklarında ister istemez değişikliklere yol açıyor. Bu durum da doğal olarak ebeveynlerin aklına uzun tatil dönemi boyunca çocuklarının nasıl beslenmesi gerektiğini getiriyor.

Aslında tatil süresince ebeveynlerin çocuklarıyla daha fazla vakit geçirmeleri, onlara sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırmaları için bir fırsat sunuyor. Ancak anne-babaların çocuklarının söyleneni değil gördüğünü yaparak alışkanlık kazandıklarını da unutmamaları gerekiyor.

1. Uyku düzenini bozmayın

Kışın okula gitmek için erken kalkan çocukların bu düzenini tatil döneminde de değiştirmeyin, erken yatıp erken kalkmaları için teşvik edin. Gece uykusu özellikle çocuklarda çok önemli olduğundan gece en geç saat 11’de uyumuş olmaları gerekir. Böylece uyku düzeni bozulmayan çocukların ana öğün saatleri de düzenli bir şekilde devam edecektir.

2. Kahvaltıyı atlamayın

Çocukların tatilde de güne mutlaka kahvaltı ile başlamaları gerekir. Kahvaltı sofralarınızda tost veya sandviç yerine yumurta, peynir, tam tahıllı ekmekler, zeytin, söğüş salatalık-domates, yeşillikler veya süt, tam tahıllı gevrekler, meyve ve cevize mutlaka yer açın.

3. Ana ve ara öğünleri kaçırmayın

Çocuklarınıza günde 3 ana öğünün yanında 2-3 defa da ara öğün yaptırın. Bu ara öğünlerde tercihler taze meyve, süt, yoğurt, ceviz, badem, fındık gibi sağlıklı besinlerden yana olmalıdır. Çocuk, süt ve yoğurt grubunu tek başına tüketemiyorsa taze meyveler öğütücüden geçirilip meyveli yoğurt olarak yemeleri sağlanabilir.

4. Fastfood yerine alternatifler üretin

Çocukların dışardaki hazır ve sağlıksız yiyecekler yerine evde sizin hazırlayacağınız sağlıklı yiyecekleri tercih etmeleri için onlara lezzetli alternatifler üretin. Örneğin; fastfood olarak hamburger menü yemek isteyen çocuğa evde hazırlanmış ekmek arası köfte ile söğüş domates-yeşillik hazırlayarak yanında fırınlanmış az baharatlı patates ve 1 bardak ayran verebilirsiniz.

5. Şekerli ve işlenmiş gıdalardan uzak tutun

Şekerli ve işlenmiş gıdalardan (salam, sucuk, sosis vb.) mümkün olduğunca uzak durmalarına gayret edin. Şekerli gıdalar yerine sıcak yaz günlerinde ölçülü olmak koşulu ile dondurma tüketmelerine izin verebilirsiniz.

6. Yemek, ödül veya ceza aracı olmasın

Çocukları yemek ile ödüllendirip cezalandırmayın. Çikolata, gofret, bisküvi gibi ödüllendirmeler yapmayın ya da cezalandırmak amacıyla istediği bir yiyecekten onu tamamen mahrum etmeyin.

7. Su içmelerini hatırlatın

Onlara su içme alışkanlığı kazandırın, sık-sık su içmek için susamayı beklememeleri gerektiğini öğretin. Bunun dışında gazoz gibi asitli içecekler tüketmemeleri için buzdolabınızda her zaman ev yapımı ayran veya taze sıkılmış meyve suyu bulundurun.

8. Spora teşvik edin

Tatil dönemini verimli hale getirmek için çocukların oyun saatleri dışında bir spor dalına yönlendirilmeleri faydalı olacaktır. Çocuklar bu şekilde hem spor yapma alışkanlığı kazanırlar hem de gün içerisinde yorulan bedenleri erken uyku ihtiyacı hisseder.

Eklenme Tarihi: 21.06.2019
Toplam Sayfa Gösterimi: 257

Hastanemiz, başta SGK olmak üzere çok sayıda ulusal ve uluslararası kurum, kuruluş, vakıf, banka, şirket ve odayla anlaşmalıdır. Ayrıntılı liste.

Web sitemizi ziyaret ettiğinizde sitemizde yer alan kullanım koşullarını incelemelisiniz.

Tıbbi Hata

@2019 Tüm hakları saklıdır.
Medline Adana Hastanesi