Sağlıklı Yaşamanın Sırları

İnsan yaşamında her şeyin başı sağlıktır. İnsanların mutlu, neşeli, verimli, çalışkan olabilmelerinin ilk koşulu sağlıklı olmaktır. Sağlıklı bir insan yaşamdan mutluluk duyar, yaşamayı sever. Geleceğe güvenle bakar. Sağlığını yitirmiş bir insan ise çoğunlukla yaşama küser. Yaşamaktan zevk almaz olur.

Sağlık ve sağlıklı yaşam konusunda bilinçli olmak oldukça önemlidir. Bilince ulaşmaktaki en önemli etken ise eğitimdir.

Sağlıklı Yaşamak ve Sağlıklı Yaşlanabilmek İçin

Fiziksel Aktivite Her Yaş İçin Gereklidir

Sağlıklı Olmanın Değerini Bilmek İçin

Yaşlanmayı Beklemeyin!

Dünya toplumlarının yaşam süresi giderek uzuyor, ülkemizde de ortalama yaşam beklentisi erkekler için 70, kadınlar için 75 yaş ve üzerine ulaştı. Yaşlılık sınırı 65 yaş ve üzeri olarak kabul ediliyor, 65-75 yaş arası genç-yaşlı, 75-85 yaş arası yaşlı ve 85 üzerinde çok yaşlı olarak sınıflanıyor. Yaş ilerledikçe bireylerde çeşitli sağlık sorunları bir arada bulunabileceğinden tedavide özen, dikkat ve geriatri bilgisi gerekiyor. 65 yaşın üzerindeki kişinin hareket sistemindeki yakınmaları ve ağrıyı değerlendirirken alınan ilaçlara, kalp ve akciğer hastalıkları ile diabet gibi metabolik hastalıklara dikkat edilmeli.

Dunya Saglik Haftasi

İnsan çevresiyle, içinde yaşadığı toplumla uyum içinde mutlu ve üretken bir yaşam sürdürüyorsa sağlıklı sayılır. Mutlu olmak için akıl ve beden sağlığının bir arada bulunmalıdır. Zamanımızın değişen şartlarında akıl ve beden sağlığının korunmasında  aşağıdaki 5 faktör önemlidir:

  • Sağlık kontrollerimizi düzenli olarak yaptırmak
  • Zihinsel, ruhsal ve bedensel stresleri en aza indirmek
  • Spor ve egzersizle formda kalmak
  • Düzenli ve sağlıklı beslenmek
  • Sigara, alkol ve benzeri zararlı alışkanlıklardan uzak durmak

Düzenli sağlık kontrolleri ve testler yaptırarak birçok hastalığı önleyebilir ve daha sağlıklı bir yaşam sürebilirsiniz.

Günlük hayatta yaşanan her şey strese yol açabiliyor, belirli orandaki stres de kişisel gelişimde yararlı olabiliyor. Ancak onun da fazlası ruh ve beden sağlığını olumsuz etkiliyor. Basit önlemlerle stresi kontrol altına almak mümkün. Stres kontrolünde önemli nokta stresin süreklilik kazanmasını önlemektir. Zaman darlığı, önemli işlerin zamanında yetiştirilememesi, güven eksikliği gibi durumlar stres yapmak için yeterli nedenlerdir. Stresin kontrol altında tutulması sağlığımızın korunması için kilit olacaktır.

İnsan vücudu hareket etmek için yaratılmıştır. Kullanılmayan bir aletin çürümesi gibi insan organizmasında da kullanılmayan dokular zedelenir, hastalanır. Kas-iskelet sistemi hareketsiz kaldığında kas ağrıları, kemiklerde zayıflama, eklemlerde hareket güçlüğü görülür. Çağımızda ofis çalışanlarında sık görülen boyun ve bel ağrıları aralıksız masa başında oturmaya bağlıdır. Hareketsizlik tüm dokularda yaşlanmayı hızlandırır. Kalp, akciğerler, mide ve bağırsaklar, idrar yolları doğru çalışabilmek için egzersize muhtaçtır.

Spor ve egzersiz kas gücü ve dayanıklılığını arttırır, kalp hastalığı riskini azaltır, kan basıncını düşürür, şeker hastalığını düzene sokar, kişinin kendini iyi hissetmesini sağlar, ruhsal gerginlikleri azaltır ve zayıflamaya yardımcı olur. Spor yapanlar kendilerini daha iyi hissederler, daha az hastalanırlar. Bunun nedeni vücudun ağrı kesici iç salgılarının artması, bağışıklık sisteminin güçlenmesidir.

Egzersiz ve spor bir yaşam biçimi olmalıdır.

Vücudun sağlığı ve dokuların genç kalabilmesi için egzersiz şarttır. Her yaşta spora başlanabilir, ancak kırk yaş üzerindeki bireyler tamamen sağlıklı da olsalar spora ve egzersize başlamadan önce doktora görünmeli ve kendilerine uygun bir program çizilmelidir. Önceden spor yapmamış bir insan 40 yaş sonrasında spora başlamak istiyorsa kontak sporlar olarak adlandırdığımız basketbol, futbol gibi çarpışmalı ve sıçramalı sporlardan kaçınmalıdır. Bu dönemin ideal sporları yüzme, kürek, bisiklet ve yürüyüştür.

Eklenme Tarihi: 03.04.2014
Toplam Sayfa Gösterimi: 3599

Hastanemiz, başta SGK olmak üzere çok sayıda ulusal ve uluslararası kurum, kuruluş, vakıf, banka, şirket ve odayla anlaşmalıdır. Ayrıntılı liste.

Web sitemizi ziyaret ettiğinizde sitemizde yer alan kullanım koşullarını incelemelisiniz.

Tıbbi Hata

@2019 Tüm hakları saklıdır.
Medline Adana Hastanesi